سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟
نوشته شده توسط : arnoldmary

سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ یک نوآوری خلاقانه برای افزایش فضای ذخیره سازی درایو ها است. این فناوری با تکنولوژی های بروز جهانی تطابق دارد. علاوه بر آن از سازگاری بالایی با انواع سخت افزار ها و نرم افزار ها برخوردار هستند.

این سیستم هوشمند طبق الگوریتم خاصی ظرفیت ذخیره سازی کامپیوتر را افزایش می دهد. با بهره برداری از این نوِآوری، محیطی مناسب برای ذخیره سازی اطلاعات شبکه فراهم سازید.

در ادامه درباره این سیستم برتر و ویژگی های آن صحبت می کنیم، با ما همراه شوید.

بازیابی اطلاعات هارد سوخته
 
   

سیستم RAID چیست؟

در ابتدای مقاله سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ به معرفی این تکنولوژی می پردازیم.سیستم RAID، یک روش برای ترکیب چندین درایو سخت به منظور افزایش عملکرد، ایمنی یا هر دو است.

واژه RAID مخفف "Redundant Array of Independent Disks" یا "Redundant Array of Inexpensive Disks" است. در این سیستم، داده ها بین چندین درایو تقسیم می شود، تا امکان انجام چندین عملیات به صورت همزمان و یا افزایش سرعت خواندن/نوشتن داده ها فراهم گردد.

یکی از انواع RAID است که در واقع وجود ندارد! این تکنولوژی از 0 تا 7 شماره گذاری شده است. هر کدام ویژگی ها و استفاده های متفاوتی دارند. از جمله انواع معروف آن می توان به RAID 0 ،RAID 1 RAID ،RAID 6 و RAID 10 اشاره کرد.

ویژگی های سیستم RAID

در ابن قسمت از مقاله سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ قابلیت های این ماشین را به تصویر می کشیم. سیستم RAID دارای قابلیت های متعددی است. افزایش عملکرد، ایمنی داده، افزایش ظرفیت و قابلیت بازیابی اطلاعات از جمله ویژگی های بارز این قطعه است. از جمله خصوصیات آن عبارتند از؛

  • افزایش عملکرد: با ترکیب چندین درایو، RAID قابلیت افزایش سرعت خواندن و نوشتن داده ها را فراهم می کند.
  • ایمنی داده: برخی انواع آن مانند؛ RAID 1 ،RAID 5 و RAID 6 امکان بازیابی اطلاعات در صورت خرابی یکی از درایو ها را به وجود می آورد.
  • افزایش ظرفیت: این دستگاه اجازه می دهد، تا چندین درایو را به یکدیگر متصل کرده و ظرفیت کلی فضای ذخیره سازی را افزایش دهید.
  • قابلیت بازیابی: سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ مطالب مهمی از عملکرد این دستگاه به تصویر می کشد. برخی از مدل های آن، امکان بازیابی اطلاعات از درایو های خراب را فراهم می کنند. این امر بسیار حیاتی است. برای جلوگیری از حذف اطلاعات مهم ار آن بهره ببرید.
  • و...

اهمیت استفاده از سیستم RAID

در این قسمت از مقاله سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ درباره اهمیت استفاده از آن صحبت می شود. همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد، این دستگاه بسیار قدرتمند می باشد.

از انواع آن معمولا به منظور حفظ پایداری الکتریکی شبکه استفاده می شود. موارد زیر اهمیت بهره وری از آن را در شبکه های الکتریکی نشان می دهد؛

1. حفاظت از داده ها: مبحث سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می‌ کنیم؟ این محصول را به طور کامل به شما معرفی می کند. با استفاده از آن از حذف داده ها در صورت خرابی یکی از درایو ها جلوگیری کنید.

2. افزایش عملکرد: RAID به شما این امکان را می دهد، که عملکرد سیستم خود را با ترکیب چندین درایو افزایش دهید و سرعت خواندن و نوشتن داده ها را بهبود ببخشید.

3. افزایش قابلیت اطمینان: با بهره وری از آن، قابلیت اطمینان سیستم شما افزایش می یابد و احتمال از دست رفتن داده ها به شدت کاهش خواهد یافت.

4. افزایش ظرفیت ذخیره سازی: با ترکیب چندین درایو، ظرفیت کلی فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید.

5. قابلیت بازیابی: مبحث سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ درباره علل استفاده از آن صحبت می کند. در صورت خرابی یکی از درایوها، امکان بازیابی اطلاعات برای شما به وجود می آید.

۵. و...

 

 

سخن پایانی

مقاله سیستم RAID چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ پز از اطلاعات مفید و کاربردی است. این فناوری با ادغام چندین درایو، محیطی مناسب برای ذخیره سازی اطلاعات فراهم می سازد.

هارد یپیر یکی از بهترین آنلاین شاپ های ایرانی است، که امکان ثبت سفارش محصولات را در اختیار کاربران می گذارد. با مراجعه به آن، وسائل اصلی شبکه را به صورت اینترنتی بخرید.

 





:: برچسب‌ها: بازیابی اطلاعات هارد سوخته ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: